Najprościej, osteopatie możemy zdefiniować jako metodę leczenia, wyróżniającą się holistycznym podejściem do pacjenta, wykorzystującą techniki terapii manualnej dla poprawy ogólnie rozumianego zdrowia.

Wydaje się proste? Niestety w rzeczywistości, na pytanie czym jest osteopatia odpowiedź nie jest taka oczywista. Osteopatia, jest jak natura człowieka, natura, na którą wpływa bardzo wiele czynników. Od urazów aktualnych, po takie, które zdarzyły się w przeszłości i dały początek zmianom strukturalnym, po zmiany na poziomie metabolicznym związane z naszym stylem życia, odżywianiem, nasze emocje, stres czy czynniki społeczne, które wpływają na nas samych.

Najprościej rzecz ujmując nasze zdrowie, brak bólu, prawidłowe funkcjonowanie mięśni, stawów czy organów jest zależne od wszystkiego co wpływa na nasze codzienne życie.

Podstawnym założeniem osteopatii jest fakt, że nas organizm stale dąży do regulacji oraz przywrócenia optymalnego stanu. Mówiąc prościej, organizm zawsze dąży do zdrowia, sprawności, braku bólu i komfortu fizycznego i psychicznego.

Jednak bardzo często występują w naszym organizmie czynniki, które ten naturalny ciąg do zdrowia ograniczają lub hamują. Zadaniem osteopaty jest identyfikacja problemów nie tylko lokalnie, ale także badanie całego organizmu w celu zlokalizowania wszystkich ograniczeń w Twoim ciele, które hamują Twoją sprawność.
I choć dla wielu osób przykładowy "ból kolana” może być tylko lokalnym problemem na poziomie stawu, to tak naprawdę, może na niego wpływać twoje stare skręcenie stopy, o którym zdążyłaś/eś już dawno zapomnieć, Twoje zaparcia, blizna po wyrostku, pooperacyjne zrosty w obrębie miednicy, Twój stres, nakładające się problemy czy przeciążenie pracą… a to tak naprawdę zaledwie początek.

Osteopatia nie patrzy na Twój problem tylko lokalnie, osteopatia próbuje zadać sobie pytanie, dlaczego Twój organizm nie poradził sobie z problemem sam! Wszak jego zdolności regeneracyjne są ogromne! Dzięki takiemu podejściu jesteśmy w stanie nie tylko wyeliminować ból czy ograniczenie w naszym przykładowym ”kolanie”, ale sprawić, że w przyszłości podobne problemy nie będą nawracać! Siłą osteopatii jest fakt, że leczymy cały Twój organizm a nie tylko jego fragment!

Jak Ci możemy pomóc?

Wypełnij poniższy formularz aby uzyskać więcej informacji lub zadzwoń pod numer +48 669 791 802